Distanční výuka 28.1.2025

Publikováno: 28.1.2025 Autor(ka): Lenka Jašková

Integrovaný blok : Bílá zima, podtéma : Zimní sporty

 

Logopedická chvilka :

- dle návodu na artikulační cvičení vyzkoušet cviky na motoriku jazyka a úst

- vyzkoušet si různé zvuky s důrazem na správnou artikulaci ( troubení auta, mašinka, indián, koník, cinkání zvonečku, tikání budíku, syčení hada, zvuky zvířat atd. )

Logopedie + sluchové vnímání + zrakové vnímání :

- použijeme pracovní list Rytmizace z předešlého dne (my jsme pracovali s barevnými kostkami. Můžete použít i barevná víčka, nastříhané barevné papírky, kostky z lega …. )

- k jednotlivým barvám si na řádku přiřadíme zvuky, místo tleskání vydáváme zvuky. Např. haf – mňau – haf – mňau/ cink – bum – bum – cink – bum – bum / kykyryký – píp – tútú atd. ( Děti si vytvořili vlastní rytmizační řadu z maximálně dvou barev )

- „čteme“ barvy

- vždy pracujeme zleva doprava

- pro koumáky je tu úkol : rodič vymyslí sérii zvuků ( např. cink – prásk – prásk – cink – prásk – prásk ) a dítě ji zkusí barevně znázornit do pracovního listu Rytmizace do prázdných polí ( nebo si vytvořte vlastní záznamový arch ). Role si můžete i vyměnit :)

Sluchové vnímání + pozornost + paměť + řeč :

- pracovní list Příběh – zimní sporty a oblečení

- přečteme celý příběh, pomale a zřetelně

- opět čteme po částech a vyptáváme se na otázky : kdo vystupuje v příběhu, kolik bylo rukavic, jaká byla čepice, na jaký zimní sport ji použiješ, jaké další zimní sporty znáš, atd……vysvětlujeme neznáme pojmy v textu ( rozšiřování slovní zásoby )

- jaká čepice by byla na bruslení? ( bruslařská ), na sáňkování?, bobování? ( vytváření přídavných jmen )