Distanční výuka 29.1.2025
Integrovaný blok : Bílá zima, podtéma : Zimní sporty
Paměť, řeč :
- připomenutí Příběhu z předešlého dne, důležitých momentů příběhu
- v jakém ročním období se odehrává, jaké zimní aktivity můžeme ještě venku dělat?
Zrakové vnímání, řeč, sluchové vnímání, pozornost, množství :
Práce s obrázkem se zimními sporty.
- říkej co vše na obrázku vidíš ( věci, sporty, činnosti,… ) – rozvoj slovní zásoby. Zaměříme se i na pojmy sáňky, hokejka, lyže, helma, brusle, lyžařský vlek, puk. Hledáme i branku pro hokej, stopy ve sněhu od člověka a od zvířete, počítáme kolik je hokejistů s helmou x bez helmy, kolik dětí se kouluje, koho je víc x koho míň atd.
- Najdi co vidím ( popisuje dospělý ) : dospělý popisuje postavu a dítě ji podle popisu na obrázku vyhledává ( např. Vidím zelené kalhoty, žlutá bunda, červené rukavice, bílá šála, zelená čepice a hnědé boty. )
- Najdi co vidím ( popisuje dítě a hledá dospělý ): opakuji po dítěti jednotlivé části oblečení a upravuji tvarosloví ( dítě např. řekne žlutý bunda – opravím : vidíš žlutá bunda ). Snažíme se spíše používat přídavná jména ( dítě: kalhoty žlutá – zopakujeme popis : žluté kalhoty ). Po prvním popisu necháme dítě popis znova zopakovat ( jakože si nepamatujeme a nevíme co máme hledat ) – jde o opakovaný popis s důrazem na správné tvarosloví, které bylo po prvním popisu opraveno.
- seznámíme s pojmy : lyže, na lyžích lyžujeme, lyžuje lyžař / sáňky, brusle, boby
My jsme si i „zalyžovali“ a „zabruslili“ na koberci za pomocí zalaminovaných papírů ( můžete použít euroobal ) :)
Vytvořili jsme si vlastní návrh čepice s rukavicemi. Dali jsme si pozor, aby rukavice byly levá a pravá a aby byly správně stranově vyzdobené :)