Distanční výuka 27.1.2025

Publikováno: 27.1.2025 Autor(ka): Lenka Jašková

Integrovaný blok : Bílá zima, podtéma : Zimní sporty

 

Řeč, logopedická chvilka, jemná motorika

- báseň :   Zima je, zima je, každý se raduje.

                  Padá sníh, padá sníh, každý je už na saních.

- vytleskávání do rytmu

- chůze do rytmu s vytleskáváním a odříkáváním říkanky

- správná  a zřetelná artikulace slov, práce s dechem

- zamyšlení nad vlastními zimními radovánkami ( činnosti, které rádi venku děláme )

- kresba obrázku se zmíněnými zimními radovánkami ( důraz na kresbu postavy v patřičném zimním oblečení, střídání barev, znázornění zimy…)

 

Rytmizace, sluchové vnímání,  zrakové vnímání :

- práce s pracovním listem „Rytmizace“

- podle Legendy k úkolu pokračujeme v dokončení jednotlivých řad, které si následně zkontrolujeme podle návodu hrou na tělo. Dítě sleduje řádek a“čte“ co má dělat podle barevného rytmického zápisu ( tleskne do rukou, tleskne do nohou, tleskne do země ).

- na poslední dva řádky si vymyslí vlastní „herní plánek“ a poté zkusí „zahrát na tělo“

 

Sluchové vnímání, paměť, vyjadřování ( slovní zásoba ) :

- četba z knihy na pokračování po velmi krátkých úsecích

- odpovědi na otázky typu : kdo v příběhu vystupuje, jak se jmenují hlavní postavy, kde se příběh odehrává, co se tam právě událo atd..

- můžeme se domluvit, že po zaznění jména hlavní postavy při čtení příběhu vždy dítě tleskne

Přiložené soubory ke stažení